Hoe kun je je zelf dwingen om een agenda te gebruiken?

Ik heb uiteraard een agenda, maar schijf er nooit iets in op. Als ik het me zelf voorneem dan lukt het weer 3 dagen en dan blijft hij weer liggen.. Hierdoor vergeet ik af en toe iets. (gebrek aan zelfdiscipline) hoe kan ik me zelf dwingen om toch mijn agenda te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Gewoon doen. Tenzij het niet belangrijk is dat je dingen vergeet. Zorg ewr voor dat je altijd een agenda bij je hebt & er een pen bij in zit.

Als jij het niet doet, doet niemand het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Door veel in je agenda te kijken bedenkt je bij jezelf al snel dat je hem nodig hebt en gaat hem daardoor veel meer gebruiken om dingen te onthouden. Schrijf ook iets van Agenda! op een blaadje en hang dat blaadje op een plek waar je elke dag kijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Kruis op je hoofd dan vergeet je t niet. Vraagt iedereen waarom.
-Agenda ALTIJD bij je.
-Kruis op je hand.
-Je agende op je stoel of bed leggen of een andere plaats waar je elke dag komt. Dan ook een pen erbij zodat je iedere dag schrijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal memoblaadjes hangen ^^ "agenda gebruiken" Ik leg hem altijd op de plek waar ik het meest ben en elke avond kijk ik of ik voor de volgende dag een afspraak heb.. Je kunt hem ook op je wekker leggen als je die elke dag zet.... Dan moet je dat ding eerst aanraken voor je je wekker kunt zetten en MOET je wel hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan je beter een andere vorm van agenda gebruiken. Eentje die je altijd bij de hand hebt, en er ook 'reminders' kan instellen.

Sinds ik de calender functie gebruik op de smartphone, ontgaat me niets meer. Bij elke afspraak, een herinning. Ook heb ik ingesteld dat je altijd de kalender te zien krijgt als je de telefoon vastpakt. Dan zie je het gelijk, ook al wil je gewoon iemand bellen.